Projekt 3 / Dansk Stavgang Union

Vores 3. projekt på 1. semester gik ud på, at vi i vores grupper skulle designe en website for en kunde i samarbejde med “MAK’erne” (markedsføringsøkonomerne) på Cphbusiness. MAK’erne havde fået til opgave at designe en hjemmeside for DSU – Dansk Stavgang Union, der har en målgruppe på +65 år, og til dette formål havde de hyret os multimediedesignere.

Opgaven lød på, at vi skulle designe en website, der promoverede DSU og samtidigt inspirerede ældre mennesker til at gøre brug af stavgang som en kilde til motion samt socialt samvær.

Kravene til websitet var simple. MAK’erne ville have, at vi skulle designe en enkel og brugervenlig website med nem navigering. Vi fik at vide, at vi havde frie tøjler lige så længe siden var brugervenlig.

De obligatoriske formkrav til siden var, at vi skulle lave specifikke menupunkter samt navigationsikoner til disse. Med navigationsikoner ved siden af hvert punkt ville det blive lettere, at navigere rundt på siden for ældre mennesker, da det skaber en form for genkendelighed. Fx. indkøbskurven indikerer, at den knap betyder indkøb samt at der er mulighed for at foretage køb her.

Derefter satte vi logoet og vores egen menu med navigationsikoner sammen på en slags mockup-forside, som vi lavede i Adobe Illustrator. Denne var ment som designpræsentation til MAK’erne.

Det nederste billede på siden er mit personlige forslag til forbedring ift. projektet. Her ser logoet anvendt på billede for et mere professionelt look.

Mine individuelle læringsrefleksioner:

Jeg har lært at arbejde med website- og logodesign, og det har givet mig en større kendskab til designprocessen af logoer og hjemmesider. Logoer er et af mine favoritemner hvad angår design, og forventede blot at lære noget nyt i teorien til emnet. Jeg vil lære mere om teorien om logodesign og dens historie. For dette formål vil jeg bl.a. se dokumentarer om typografi og lære online fra andre designere.

Gå til min læringsside →
Beskrivelse her
Beskrivelse her
Beskrivelse her
Beskrivelse her